BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Римският стадион оживя с прекрасната изложба „Орфей“ на Александър Богдан Томпсън и флашмоб на балетната трупа на Опера Пловдив

Откриването на изложбата се състоя 3 часа преди началото на Opera Open 2020

Точно три часа преди откриването на Opera Open 2020, едно от най-красивите пространства за изложби на открито – Римският стадион в Пловдив оживя с прекрасната изложба „Орфей“ на Александър Богдан Томпсън. Изложбата съдържа 24 възхитителни фотографии от спектакъла „Орфей и Евридика“ от Глук на гениалния режисьор, художник и хореограф Стефано Пода. Събитието бе един от акцентите в програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019, представено по време на фестивала Opera Open.

Изложбата е инициатива на Италианския културен институт и беше представена първо в София през месец юни, в Пловдив тя се организира със съдействието на отдел „“Култура, археология и културно наследство“ на Община Пловдив и е под патронажа на заместник-кмета Пламен Панов. Куратор е Нели Раданова.

Във фотографиите на Александър Богдан Томпсън са събрани емоциите на артистите и невижданата по мащаб и оригиналност сценография, вдъхновена от богатото културно наследство на Траките и земите на Орфей, създадена специално за Античния театър.

Вместо със слова, откриването започна с любопитен флашмоб. Най-красивата и талантлива балетна трупа в България, тази на Държавна опера Пловдив, облечена с бели костюми, направи шествие от Стария град, където през целия ден вървеше трескава подготовка за откриването на Opera Open 2020 и пристигна на мястото, където ги очакваха заместник -кмета Пламен Панов, директорът на Опера Пловдив доц. д-р Нина Найденова, артистичният директор – диригентът Лучано Ди Мартино, хореографът Мариана Крънчева, почетния консул на Италия в Пловдив Джузепе Де Франческо, почти целия екип на Опера Пловдив, множество приятели, почитатели и разбира се авторът Александър Богдан Томпсън.

Красивите балерини и балетисти разгледаха с огромен интерес 24-те табла, в които за първи път видях в такъв мащаб запечатано участието си в постановката „Орфей и Евридика“ през 2019. С много настроение и безброй селфита, те си направиха и няколко общи снимки за спомен от изложбата.

Александър Богдан Томпсън не се определя като фотограф, а като автор на снимки. Негов инструмент е камерата, а снимката като произведение е медиаторът – тя бива едновременно и носител на авторовото усещане, и генератор на емоции, които търси да отключи у зрителя.

До сценичната фотография, като свое средство за творческо споделяне, Александър достига след като самият той работи на сцената – като певец и помощник- режисьор в Операта в град Есен – Германия. Светоусещането му е формирано в резултат на богат професионален опит в много области и израстването му между различни култури.

Откроява се работата му по проекти на сцените на Държавна опера – Пловдив, Софийска опера и балет, Държавнa опера – Русе, Драматичен театър – Пловдив, отразяването на проектите от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019, редица концерти и спектакли с популярни български и чужди изпълнители.

Изложбата „Орфей“  ще остане в града под тепетата до 27-ми юли, а Александър Богдан Томпсън бе на първа линия с фотоапарата си и на грандиозното откриване на Opera Open 2020 три часа по-късно, когато публиката видя спектакъла „Вратите на съня“ на Античния театър.

34 total views, 34 views today

Източник: Община Пловдив

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!