BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Пловдив стана успешен пример за дистанционно обучение по време на епидемията

Принудителната ваканция заради епидемията от COVID-19 показа, че пловдивските училища са изключително добре подготвени за дистанционно обучение, което се осъществява вече трета седмица. Има работещи над 30 000 акаунта и над 5 хиляди онлайн класни стаи, а 80 на сто от учениците и учителите са в ритмичен учебен процес. В почти всяко пловдивско училище има Гугъл сертифицирани преподаватели, които са 170 на брой. Те  в момента помагат на колегите си не само в града и областта, но и в цялата страна.

„Още през 2019 г. активирахме всички 52 училища в Пловдив с облачни платформи като използваме най-добрите в света – Гугъл и Майкрософт, така че те да прилагат най-съвременните технологични средства“. Това коментира ресорният заместник-кмет Стефан Стоянов, който наблюдава  онлайн урок по български език и литература  на тема „Българското Възраждане“ с ученици  на 9 „ж“ клас на ЕГ „Иван Вазов“.

Гимназията е първото училище в България, което започна въвеждането на безхартиено обучение по модела 1:1 (един ученик-един лаптоп).

Младежите дебатираха по предварително изпратената им презентация от техния преподавател Елена Вързилова и представиха свои проекти по темата за разликата между Българското Възраждане и Ренесанса в Европа.

Стефан Стоянов увери,  че администрацията в Община Пловдив и учителите и пловдивските училища са готови да помагат на колегите си в страната, за да навлязат бързо и да не се нарушава образователният процес. „Тази година ще продължим много активно да използваме нашите образователни програми, за да подпомогнем още учители да навлязат бързо в технологичната среда и това извънредно положение да се превърне в един голям плюс за училища, ученици и учителите и да минем на различно ниво и философия на преподаване и учене“, коментира още Стоянов.

Според него голямата цел в момента е да се обърне изцяло подходът и да се ориентира към проектно базирано образование, което дава възможност на децата да са много по-активни, да са най-важният участник в целия обучителен процес. Учителят има ролята да дава задачите и плановете, но основният образователен процес се случва вкъщи, в индивидуална или групова работа между учениците, а учителят  само насочва, проверява и анализира материалите, които му връщат учениците.

„На практика това вече се случва – в момента се опитваме да подкрепим повече колеги да напреднат технологично и да започнат да сменят тактиката в класната стая“, заяви Стефан Стоянов.

Може да видите видео на Фейсбук страницата на Община Пловдив – 

https://www.facebook.com/PlovdivMunicipality/videos/517749995580675/

67 total views, 67 views today

Източник: Община Пловдив

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!