Facebook

Кирил Търев: Можем да възродим електротранспорта в Пловдив, привличайки десетки милиони от Европа

Младият бизнесмен е втори в листата на Георги Колев за Общинския съвет

Кирил Търев е млад, успешен и перспективен бизнесмен. Завършил е висшето си образование в швейцарския престижен университет ,,Webster University Geneva”. Кирил е собственик на транспортна фирма, занимава се също така със строителство и износ на замразени плодове.

Въпреки че е на 28 години, вече има един мандат като общински съветник, като бе най-младият член на местния парламент. Той е втори в листата на Георги Колев и ЗС „Александър Стамболийски” за предстоящия вот.  Основен приоритет през новия мандат пред Кирил Търев ще е възраждането на електротранспорта, решаването на проблема с тесните граници на Пловдив, както и превръщането на града в топ туристическа дестинация.

„Не може Стара Загора да вземе  от „ГРАНТ“ 90 млн. лева, Варна да вземе от „ГРАНТ“ 100 млн. лева, София и Бургас още повече за електроавтобуси, а в Пловдив да няма електротранспорт. На практика в момента  градският транспорт се държи от двама пловдивски бизнесмени, които стават по-богати, услугата – по-лоша, а градът – по-мръсен”, сподели Търев. Той обясни, че вече са се провели разговори на първично ниво за създаването на публично-частно партньорство, което е възможно, стига да има политическата воля за това.

На последната сесия Кирил Търев, адвокат Георги Колев и другите съветници от групата не подкрепиха решението на местния парламент, с което се обяви конкурс за отдаването за 10 години на 8 от линиите на градския транспорт. С  това решение Община Пловдив изпусна шанса да създаде свое общинско дружество, с което да оперира по тези линии.  Чрез него Община Пловдив можеше да закупи електробуси през европейски програми или да възроди електропреносната мрежа по примера на София, Варна и Бургас.

„Когато общината разполага със собствени инструменти, които могат да бъдат буфер за всяка криза, тя е в състояние да отиграе всяка ситуация.  Пловдив бе град, покрит със 100% електротранспортна мрежа, и бе градът, който унищожи тази мрежа с дълги дела със собствениците на „Градски транспорт“. Вярвам, че можем да върнем електротранспорта в Пловдив”, каза Търев.

Другите мерки за транспорта в програмата на Георги Колев и ЗС „Александър Стамболийски” са:

– Създаване на общинско предприятие „Градски транспорт” и интегриране на всички форми на обществени услуги в сферата за чист, бърз, удобен и безопасен градски транспорт

– Приоритетно изграждане на инфраструктурния проект Модър-Царевец

– Спешно проектиране и изграждане на вътрешно кръгово движение за улесняване придвижването в града

– Изграждане на многоетажни и буферни паркинги

– Подобряване и увеличаване на пешеходните зони

– Внедряване на модерни цифрови технологии за умно и интегрирано управление на трафика и даване предимство на пешеходците и градския транспорт, управление на трафика в реално време

– Контрол по паркирането в целия град и приоритетно по отношение на забраната за навлизане в зелените площи, увеличаване броя на паркоматите

– Свързване и доизграждане на веломрежата

– Прозрачно управление и контрол

Споделете ни във:

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!