Facebook

Година на иновации за пловдивския туризъм

Тенденцията за увеличаването на посетителите в града се очертава като устойчива в последните години

Павел Начев

2019-та си отиде, а с нея свърши и периодът, в който Пловдив беше Европейска столица на културата. С ключовата за града година обаче не се слага край на развитието на туризма под тепетата. Тенденцията за увеличаването на посетителите на хилядолетния град, както и на разширяването на многообразието на туристическите продукти, които той предлага, се очертава като устойчива в последните години. През 2020-та ни очакват много заявки за надграждане на позициите на Пловдив в туризма и от страна на Община Пловдив, но и на активния частен сектор.

Общината

До началото на пролетта се очаква откриването на перлата в короната на Филипополис – Голямата базилика. Кандидатурата й в ЮНЕСКО е съвсем възможно да бъде успешна, но и без тази титла, тя ще бъде изключително ценна за туристическия облик на града. На последната сесия за 2019-та беше гласувано Небет тепе да остане в общинско владение. Това беше и нужната стъпка, която ще позволи на общината още тази година да кандидатства за специалната европрограма за недвижимо културно наследство, с която да финансира пълната реставрация на най-древния пловдивски хълм, както и на Източната порта в подножието му, което, заедно с продължаващите консервационни процеси на Площад “Централен”, ще обогати значително броя на добре експонираните антични паметници, които ще привличат посетители.

Частният сектор

Промените и надграждането, което бизнесът в Пловдив върши за туризма, е трудно да се опишат в един кратък материал. Някои от важните тенденции са: все по обогатяващата се екосистема в Капана, работилниците по Улицата на Занаятите и устойчивите семейни бизнеси в Стария град, новите хотели, хостели и стаи за настаняване, които увеличават с бързи темпове легловата база, регионалните винени турове, които акцентират на винарските изби около Пловдив, включването на Пловдив във все повече транс-Балкански маршрути на големите туроператори, продължаващото добавяне на нови нишови турове, като Графити тура на Сдружение 365, което стои зад Free Plovdiv Tour, както и Food Walk на момчетата от Plovdiv Walks, устойчивостта на фестивалния туризъм, най-вече с големите хитове от изминалите години, които ще са фактор и през 2020, като Opera Open, Hills of Rock и винените фестивали на Съвета по Туризъм. Пловдивският туризъм, в лицето на Plovdiv City Card, получи и национално признание. Платформата им получи наградата на Министерството на Туризма за Иновация на 2019-та. От екипа на City Card дават заявка, че не само че иновативната услуга ще продължава да се развива и да обогатява туристическото изживяване в града, но и че през 2020 ще стартират още два туристически продукта в Пловдив, които ще достигат до още повече чуждестранни посетители и ще свържат местните бизнеси в нови интерактивни туристически маршрути.

Споделете ни във:

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!